Tampereen Yliopiston Laulajat ry

Puheenjohtaja: Riikka Koivisto

Rahastonhoitaja: Sire Soosilla

Sihteeri: Kiia Saikkonen

Muut hallituksen jäsenet: Andrei Hiekonen, Jenni Iso-Heiniemi, Emmi Leppikangas, Aino Puro

Kuoronjohtaja

TYL:iä on johtanut vuoden 2022 alusta lähtien MuM Emmi Saulamaa, joka on Espoossa kasvanut kuoronjohtaja ja laulaja. Kuoronjohtajana hän kokee jatkuvasti voivansa haastaa itseään paitsi työn monipuolisen luonteen ansiosta, myös itse musiikin tunnelmien välittämisen ja ilmaisun edessä.

Emmi työskentelee Tampereen Yliopiston Laulajien sekä helsinkiläisen Naiskuoro Helmen taiteellisena johtajana. Kuoronjohtoa Emmi on opiskellut aikaisemmin Jani Sivénin johdolla ja maisteriopinnot kuoronjohdossa hän teki Sibelius-Akatemiassa opettajanaan Nils Schweckendiek.
Lisäksi Emmi on aiemmin opiskellut musiikkikasvatusta sisällyttäen opintoihinsa mm. klassista laulua ja laulupedagogiikkaa. Laulua Emmi on opiskellut Eeva-Liisa Saarisen ja Sirkku Wahlroos-Kaitilan johdolla ja työskentelee laulajana erilaisissa ammattikokoonpanoissa. Emmin ensimmäinen instrumentti oli viulu, ja sitä hän edelleen soittaa jousikvartetissa esiintyen pääasiassa erilaisissa yksityistilaisuuksissa.

Kuva: Usva Torkki

Edellinen johtaja

Päivi Liimola johti TYL:iä syksystä 2010 vuoden 2021 loppuun.

Päivi Liimola valmistui Sibelius-Akatemian musiikkikasvatuksen osastolta vuonna 1998. Kuoronjohtoa hän on opiskellut mm. Timo Nuoranteen ja Matti Hyökin oppilaana, professori Gert Frischmuthin kuoronjohtoluokalla Weimarin Frans Liszt -musiikkikorkeakoulussa Saksassa sekä Eric Ericssonin ja Tõnu Kaljusten mestarikursseilla.

TYL:n logoja yhteistyökumppaneiden käyttöön

Toimintakertomuksia ja yhdistyksen säännöt